torstai 16. toukokuuta 2013

Kuukausi.

Nyt ollaan asusteltu täällä uudessa kodissa abouttirallaa kuukausi. Miten musta jotenkin tuntuu, että oon tässä aina puolen vuoden välein kirjoitellut tuota samaa lausetta? Muuttoa muuton perään. Sellaista se on kun etsii sitä omaa paikkaa - ei ole helppoa kun se on kerran jo löytänyt ja sitten joutunut siitä luopumaan. 

 Keskusta

Ollaan kyllä viihdytty Tampereella oikein hyvin :) Tai no, mitä mä nyt olen täällä edes ehtinyt olemaan, kun työt vievät minua viikoittain Helsinkiin. Aina ei jaksa tulla edes takaisin kotiin, vaan jää suosiolla äitin luokse lepäilemään. Kieltämättä on aika uudenlaista asua uudessa kaupungissa ja näinkin kaukana kaikesta tutusta ja turvallisesta. Koskaan tiedä missä mikäkin paikka on :D

 Pyhäjärvestä bongattua

Ainoa huono puoli täällä asumisessa on, ettei Tampereella ole töitä - ainakaan minulle. En halua edes laskea kuinka moneen työpaikkaan olen hakenut ja päässyt peräti yhteen haastatteluun. Vielä ei ole veitsi kurkulla, mutta nopeasti se elokuu sieltä tulee. Lisäksi olen aivan puhkiloppu määräaikaisessa työsuhteessa olemiseen. Kaikki oikeudet on otettu pois ja kaikesta saat tapella. Silti pitäisi antaa vähintään samanlainen työpanos kuin muutkin, mieluusti vielä parempi. Ei vain ole mun juttu ja siksi etsinkin tällä hetkellä vähän vakituisempaa. Harmi vain, etten oikeastaan edes tiedä miltä alalta niitä töitä pitäisi hakea; minulla kun on koulutus alalle A, teen töitä alalla B, mutta jos saisin valita niin tekisin töitä alalla C. Ihan on taas mennyt niin kuin elokuvissa, tai sitten ei. Kyllä tämä nykyinenkin ala on ihan kiinnostava ja mielenkiintoinen, mutta näin itseoppineena ilman koulutusta on vähän heikkoa hakea muista yrityksistä työtä. :D Kaikki on niin erilaista kun ei ole sitä turvallista koulua, johon paeta kun töistä todetaan että heippa...


Viikonloppuna Likkojen Lenkille täällä Tampereella! Näkeepä taas uusia maisemia ja oppii reittejä! Mulla kun tulee matkaan mukaan vielä paikallinen opaskin :) 

Kuvat: A.K.  

4 kommenttia:

  1. Vaikka Tampereella on ehkä työpaikat kiven alla, niin älä lannistu! Hae ahkerasti paikkoja, jopa oma-aloitteisesti sinua kiinnostaviin yrityksiin. Kyllä se sieltä joskus tärppää! :)Tsemppiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllä tässä on tullut otettua kaikki keinot käyttöön :) Kiitos tsempeistä, täytyy toivoa että tärppää ennen elokuuta!

      Poista
  2. Nyt kun mulla on blogi sulkeutunut niin laita vaikka mulle meiliä niin josko joskus törmättäisiin :)

    Niin ja hei, vielä sullekin se työpaikka aukeaa. Ootko käyny esim. Arja Raukolalla kysymässä? Ne välittää paljon oikeita työsuhteita eikä vaan vuokrasuhteita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo laitan ehdottomasti sulle meiliä :) En oo tuolla Raukolalla käynyt kysymässä mutta pitää varmaan olla yhteydessä kun ei tästä ainakaan näin tuu yhtään mitään...

      Poista

Kiitos kun kommentoit, piristit päivääni! :)