torstai 11. lokakuuta 2012

Motivaatiopolulla.

Huomenna on jännä päivä! Minulla on nimittäin tapaaminen graduohjaajani kanssa enkä osaa kyllä yhtään arvata minkälaista palautetta tulen saamaan siitä, mitä olen tähän mennessä saanut aikaan. Mielestäni tähänastinen tuotos vaikuttaa jo nyt paljon paremmalta kuin koko kandityöni kokonaisuudessaan, mutta mitä mieltä ohjaaja sitten on - se onkin ihan eri juttu! Oletettavasti hän on taas raksinut punaisella kynällä yli puolet teksteistä :( Ei siinä mitään, eihän sitä voi aina onnistua kerralla eikä aina edes sillä toisellakaan kerralla, mutta välillä palautetta voisi antaa hieman kannustavammalla tavalla. Tässä vaiheessa opintoja motivaatio alkaa olla niin pakkasen puolella, että edes tuollaisen tekstin tuottaminen on vaatinut aika paljon. Sitten joku menee ja ruksii yli kaikki vaivalla kirjoitetut kappaleet. Tuo työ on muutenkin aika henkilökohtainen, olen kuitenkin nähnyt jo nyt todella paljon vaivaa sen eteen. Täytyy myöntää, että ehkä minun pitäisi opetella sitä palautteen vastaanottamista hieman. En siis suutu siitä, mutta otan palautteen liian henkilökohtaisesti. Eihän ohjaaja (kai?) arvostele minua, vaan sitä työtä. 

Huomenna olisi sitten myös uuden asunnon siivous edessä ja yllättäen minä hoidan sen..sanoinkin poikaystävälle, että riippuu paljon huomisesta gradutapaamisesta kuinka puhtaan kodin hän saa. Jos olen oikein pettynyt ja vihainen, niin voi olla että kuuraan tapetitkin alas seiniltä. :D  

Mutta joo, oli tällä postauksella ihan tarkoituksensakin! Niinä synkimpinä hetkinä, kun tuntuu ettei gradu millään edisty eikä ajatus juokse, on hyvä motivoida itseään! Tietysti se itse valmistuminen ja työelämään pääseminen on jo kyllä aika hyvä motivoija (ainakin minulle), mutta hyvänä kakkosena tulee lahjapalkintolista, heh. Kyllä tämän eteen on niin paljon raadettu ja tullaan vielä raatamaan, että aion palkita itseni kunnolla. Eri asia on tietysti, että minä vuonna. Tai sitten pyydän valmistujaislahjaksi hieman jeesiä :) 

Palkinnon pitäisi olla jotain suht pysyvää, sellaista että sen muistaa vielä muutamankin vuoden jälkeen. En tiedä vielä, mitkä ovat mietteet sitten kesällä, mutta tällä hetkellä haaveiln näistä:

 
Matka kaukomaille. Tämän palkinnon ainakin muistaisin hyvin. Lento jonnekin mahdollisimman kauas ja perillä suht luksushotelli, jossa ei tarvitse nähdä vaivaa minkään eteen. Huoleton ja rento loma siis kaiken tämän raadannan jälkeen. Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että kohde voisi olla esim. Brasilia, Bahama, Barbados tai Mauritius.

Sormus. Sain myös ylioppilaslahjaksi vanhemmilta kultaisen sormuksen, johon on kaiverrettu valmistujaispäivämäärä ja tuo sormus on minulle todella tärkeä. Jotenkin se symboloi, että kyllä kaikkeen pystyy kun vain oikein paljon sitä haluaa. Ja maisterinpaperien saaminen tulee olemaan taas yksi osoitus siitä :D 

Laukku. Minkäs laukkufriikki itselleen voi. Ja valitettavasti tämä opintotuella kituuttaminen on hieman haitannut laukkuhakintoja, joten tämä olisi kyllä kanssa niin mieluinen palkinto. Tällä hetkellä esim. Longchampin nahkalaukku tai sitten Vuittonin Neverfull olisi kiva. 

Että semmoisia haaveita...huominen kuitenkin palauttaa taas maan päälle näistä haaveista. Kunhan hengissä selviäisi, niin se olisi jo paljon. 

Kuvat Googlen kuvahausta. 

4 kommenttia:

  1. Mulla oli kyllä toi gradu elämääkin suurempi projekti. En ikinä saanut siitä mitään positiivista palautetta ja tuntui että määrittelin koko ihmisyyteni siinä onnistumisen (eli epäonnistumisen) kautta. Sain sen kuitenkin pakettiin ja kohtalaisen arvosanan, johon oikeasti olen todella tyytyväinen!

    Olen paraskin puhuja, mutta se oikeasti on vain gradu! :D Älä siis liikaa stressaa. Itse kylläkin vaaaransin siinä koko mielenterveyden. Eli varoituksen sanana tämä. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti tsemppauksesta Marmu! :) Mukavaa kuulla muidenkin kokemuksia - joku on siis ihan oikeasti selvinnyt siitä hengissä! :) Kyllä mäkin alan valitettavasti pikkuhiljaa valua siihen, ettei olen ihan paskaihminen jos en onnistu tuossa gradussa. Ei tässä siis mitään paineita ole :D

      Poista
  2. Itse ostin Neverfullin itselleni valmistujaislahjaksi kesällä! Kyllä olin sen mielestäni ansainnut! Tsemppiä sinne! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jollain muullakin on siis ollut samanlaisia lahjahaaveita :) Se olisi kyllä tosi ihana laukku! Kiitos paljon tsempeistä :)

      Poista

Kiitos kun kommentoit, piristit päivääni! :)