tiistai 5. kesäkuuta 2012

Pinjan.

En tiedä millä ihmeen energialla jaksoin eilen töiden ja koulun jälkeen askarella vielä tämän ja huomisen päivän eväät. Ehkä se on se kuuluisa pakko? En nimittäin käy syömässä töissä kalliilla kuin noin kerran kuussa. Viimeksi käytiin viime viikolla työkavereiden kanssa syömässä Tapiolan Stockalla ja oli kyllä hyvää :) Kumma juttu, että maistui paremmalta kuin tonnikala ja nuudeli. 


Eilen kuitenkin väsäsin itselleni kahden päivän salaatin Pirkan valmiista salaatttisekoituksesta (niin kätevä), punaisesta paprikasta, kurkusta ja kanasta. Kivana lisänä oli vielä krutonkeja ja pinjansiemeniä, joista olen nyt niin kovin innostunut. Äitini laittaa niitä aina salaattiin ja innostuin siitä itsekin. Ne ovat erinomaisia kun ensin paahtaa niitä hieman paistinpannulla. Kovin arvokkaita ovat vaan, mutta onneksi laatu korvaa määrän. 


Kahden päivän salaatti, etenkin kanasalaatti, on mun favorite näin kesäaikaan. Helppo ja nopea tehdä! Lisäksi se on sen verran kevyttä ettei heti nukahda ruokatunnin jälkeen :) 

6 kommenttia:

  1. Pinjansiemenet on tosi tosi hyviä niin salaatissa, kuin muunkin ruoan joukossa. Oon joskus ravintolassa syönyt pastaa jossa sitä oli ja kotona oon laittanut mm. uunilohen joukkoon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on kyllä tosi hyviä :) Onneksi löysin nämä herkut. Täytyy muuten joskus kokeilla niitä uunilohen joukossa, kiitos vinkistä :)

      Poista
  2. Minä käytän salaatissa auringonkukansiemeniä. Nam!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nekin on tosi hyviä, mäkin olen testannut :)

      Poista
  3. Mä en ole koskaan kokeillut noita pinjansiemeniä, enkä ylipäätään juuri mitään siemeniä. Pitääpä laittaa korvan taakse :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kokeilla ehdottomasti! Aika kalliithan ne tosiaan on, mutta eipä niitä tarvitse välttämättä kiloa laittaa ruuan sekaan :)

      Poista

Kiitos kun kommentoit, piristit päivääni! :)