keskiviikko 22. helmikuuta 2012

Ystävyydestä :)

Aina on hyvä hetki kirjoitella pari sanaa ystävyydestä :) Että usko kuinka iloiseksi tulin, kun sain tietää että ystäväni on töissä samassa työpaikassa kuin minä! Ei tosin enää samassa toimipisteessä, mutta yritys on sama. Tiesin, että hän ollut tuolla joskus kesätöissä, mutta että ihan nyt oikeissakin töissä...Meillä on töissä käytössä Microsoftin Lync ja arvatkaa onko välillä työpäivät menneet aika chättäilyksi.. :P Hih. "Oikeassa" elämässä kun nähdään niin harvoin, niin silloin pitää pitää yhteyttä kun siihen on mahdollisuus.


Olemme tunteneet toisemme jo iäisyyden, kuinka pelottavaa. Meillä oli teini-iässä semmoinen porukka, joka hengaili yhdessä, mutta sitten kun tulivat nämä tyttö- ja poikaystäväkuviot niin se sitten harmiksi jäi. Onneksi pari ystävää silti jäi! Tosin tämänkään kyseisen herran tyttöystävää ei ole kyllä tuotu vielä neljä vuotisen suhteen aikana kertaakaan näytille.. :P Juttuja olen kuullut senkin edestä...Kaikki eivät ymmärrä naisen ja miehen välistä ystävyyttä.

Mitä mieltä te olette, voivatko nainen ja mies olla vain ystäviä? Itselläni on ollut aina enemmän miespuolisia ystäviä ja onhan sitä kieltämättä joutunut välillä aikamoisiin tilanteisiin. Ja yleensä siis juuri mustasukkaisuuden takia. Henkilökohtaisesti en voisi ikinä hylätä ystäviäni parisuhteen takia ja jos poikaystävä repisi hiuksiaan sen takia, että käyn "toisen" miehen kanssa lounaalla, niin siinä saisi minun puolestani rauhassa kaljuuntua... 




Tässä parisuhteessa ei oikein osaa olla edes mustasukkainen. Jos elää suhteen ensimmäiset vuodet 200 kilometrin päässä toisesta, on pakko oppia luottamaan toiseen. Ja siitä olen erittäin onnellinen. Stressaan ihan tarpeeksi töistä ja koulusta - jos minun pitäisi vielä stressata parisuhteesta ja mustasukkaisuudesta niin ei apua. Hulluksihan siinä tulisi. Tietysti joskus voi olla tervettäkin olla hieman mustasukkainen, en sitäkään kiellä. Ja kantapään kautta olen minäkin joutunut oppimaan miltä petetyksi tuleminen tuntuu ja vaikka en haluakaan kokea sitä enää ikinä uudelleen, niin en siltikään koe että kyttääminen olisi se oikea ratkaisu.

En mä osannut olla silloinkaan mustis, kun poikaystävä vietti kaksi yötä laivalla kolmen naisen kanssa samassa hytissä. Taisin vaan kysyä, että oliko niillä paremmat tissit kuin mulla ja vastauksen voitte arvata :)   
 
Kuvat lainattu.

7 kommenttia:

  1. Mä olen ehdottomasti sitä mieltä että miehet ja naiset voivat olla ystäviä. Eräällä työpaikalla mulla oli useampia miespuolisia työkavereita ja paikan pahimmat "juorutädit" levittelivät ties mitä juttuja että kenen kanssa kukakin seurustelee ja pettää ties ketä. Me vaan naurettiin :D No, minkäs teet jos juttu luistaa hyvin ja inside huumoria löytyy. Huvittavintahan siinä oli se että nämä tädit eivät tainneet tietää että olin näiden miesten + heidän puolisoidensa kanssa tekemisissä vapaa-ajalla ja oma mieheni myös tuntee nämä tyypit hyvin.

    VastaaPoista
  2. Reett: Ihana kommentti, kiitos Reetta! :) Noin ihania ne ennakkoluulot todella ovat, voi huoh. Onneksi naurulla selviää monesta tilanteesta :) Mäkin olen aina tullut paremmin miesten kanssa juttuun, he kun eivät yleensä puukota selkään ihan samassa määrin, vaan asiat sanotaan suoraan. Välillä totuus voi satuttaa, mutta parempi niin :D

    VastaaPoista
  3. Aika hassua, että kirjoitit tällaisesta. Eilen nimittäin muutaman tyttöystävän kanssa juteltiin ihan samasta aiheesta. Voiko mies ja nainen olla ystäviä? Päädyimme, että tottakai voi, ja on onnikin että ystävinä on miehiä.

    Mutta toki huolestuisin, jos mieheni viettäisi jatkuvasti aikaa naisen kanssa, tai päinvastoin itse hilluisin jatkuvasti jonkun miehen kanssa. Siinä heräisi toki muutkin epäilyt.. Syvällinen ystävyys on kuitenkin 'riskialtista'..

    VastaaPoista
  4. Mulla on ollut niin pitkä ystävyyssuhde mieheen, toiseen parhaista ystävistäni, että tuo puoliskoni on tullut mukaan vasta myöhemmin. Eipä sillä ole koskaan ollut mitään ihmettelyjä, vaikka just tälle miespuoliselle ystävälle varmaan ne tuntoni syvimmin paljastan. Ja kyllä, meidän ystävyyssuhde on ollut aina vain ja ainoastaan ystävyyttä. Ystäväni löysi hiljain sen elämänsä naisen ja mä olen niin hirveän onnellinen että varmaan en ole koskaan tihrustanut itkua ilosta niin paljon!

    Mustasukkaisuusasiaan täytyy sanoa, että minäkään en ole juuri yhtään miehestäni mustasukkainen. Ei ole mitään aihetta olla tai epäillä toista mistään, joten miksi olisin?
    Me ollaan oltu ja tullaan vielä olemaankin kesät erossa. Helposti menee kolmekin viikkoa näkemättä toista eikä suhde siitä sen kummemmin kärsi. Mulle se on osoittanut sen, miten vahva tämä suhde on. Ja niiden erossaoloaikojen jälkeen koittaa aina se jälleennäkeminen! Sen parempaa ei olekaan. :)

    VastaaPoista
  5. Hyvä kirjoitus Nanna! Oon ihan samaa mieltä: tottakai mies ja nainen voi olla ystäviä. Oon huomannut, että miespuolisten kavereiden kanssa hengaillessa ei edes mieti, onko kyseessä kumpi sukupuoli - se ei jotenkaan tunnu edes olennaiselta (okei, paitsi ehkä joidenkin "tyttömäisten" keskustelunaiheiden kohdalla, mutta sehän tuo vain oman mausteensa :D ).

    Mulla on sellainen mielikuva, että mustasukkaisuus kertoo aika paljon suhteen laadusta: jos tuntee toisen läpikotaisin ja luottaa häneen, niin ei ole mitään syytä olla mustasukkainen :) Ja jos pystyy jakamaan toisen kanssa kaiken ja tuntee toisen lähes yhtä hyvin kuin itsensä, niin eipä ole mitään syytä huolestua oman asemansa puolesta :)

    VastaaPoista
  6. Mun mies olisi vastannut suoraan, että oli paremmat tissit, jos olisin kysynyt. =D Se ei pahemmin kaunistele. Välillä tosin ottaa itsetunnon päälle sekin..

    Kyllä mies ja nainen voivat olla pelkkiä kavereita. Ennen kun seurustelin, oli suurin osa kavereista miehiä. Niitä on edelleen, mutta valitettavasti moni karsiutui pois myös viimeistään silloin, kun he yrittivät olla jotain muuta. Siinä menee luottamus, kun kaveri yrittää humalassa väkisin pussata tai muuta hölmöä.

    VastaaPoista
  7. Satu: Aika hyvä sattuma sitten tosiaan! :) On tosiaan onni, jos on miehiäkin ystävinä, sillä kyllä he tuovat aika erilaista perspektiiviä maailmaan ja ainakin omaan ajatteluuni :)

    Marika: Meilläkin on juuri näin, eli poikaystävä on tullut myöhemmin kuvioihin kuin tämä miespuolinen ystäväni :) Ja niin totta, että se luottamus kertoo suhteen vahvuudesta ja erossa olemisen jälkeen ei olekaan mitään parempaa kuin toisen näkeminen :)

    Hanna: Kiitos Hanna! :) Niin totta muuten, en mäkään mieti että hengaampa tässä nyt miehen kanssa. Ystävä kun ystävä, sukupuolesta huolimatta :) Tietty ehkä ihan kaikki asiat eivät niin kiinnosta miehiä, mutta on mulle ainakin siitä sitten kerrottu :D

    RagDoll: Voi ei :/ Mulle ainakin ottaisi itsetunnon päälle tuollainen, varsinkaan kun se itsetunto ei ole muutenkaan korkealla. Hmm..mulle ei ole tainnut koskaan käydä noin kuin sä kuvailit, siis että joku kaveri olisi lähennellyt. Tai sitten oon vaan sanonut kylmästi suorat sanat :D Tuollaisessa vois kyllä mennä maku aika pian...

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit, piristit päivääni! :)