torstai 5. tammikuuta 2012

Ei viikkoakaan!

Ei edes viikkoa vielä kotiinpaluusta ja olen jo tehnyt yhden matka-albumin! Voi siis olla, että niitä tulee myös lisää. Mutta tuo yksikin on jo tosi hyvin multa näin lyhyessä ajassa :) Ihanaa kun saa matkakuvat konkreettisesti käteensä, talletettua rakkaat muistot kansiin. Tietokoneella kun muistot eivät välttämättä säily kauaa...

Tein matka-albumin siis Ifolorin-ohjelmalla, joka on kyllä tosi kätevä ja helppokäyttöinen! Olen tehnyt sillä aiemminkin jo kaksi erilaista albumia - toisen Kreetan matkasta ja toisen poikaystävän ja minun yhteisestä taipaleesta. 


Tällä kertaa valitsin albumiksi kovakantisen Deluxen A5-koossa. Halusin juuri nimenomaan kovakantisen albumin, sillä aiemmat ovat olleen pehmeäkantisia. Oletuksenahan tuossa Deluxsessa on 26 sivua, mutta omani venähti 72-sivua pitkäksi. Hupsista! En oikein osannut valikoida lomakuvista parhaimpia :) Tosin eipä tuo venähtäminen niin hirveästi haitannut, sillä jos kirjan tilaa 10.1. mennessä, niin siitä saa -15% alennuksen. Tarjous pisti ainakin minuun hieman vauhtia!

Nyt on sitten kiva odotella pakettia postiluukusta tipahtavaksi!

6 kommenttia:

  1. Nuo on kyllä kivoja kun kuvat saa kirjaksi eikä tartte enää kuvien teettämisen jälkeen sulloa niitä erikseen albumiin.

    Mulla vaan on sellanen iso ongelma että aina alotan ne mutta yhtäkään en ole saanut valmiiksi :D Oltiin vuonna 2010 kahdella viikon ulkomaan reissulla ja kummastakin on vielä kirjat kesken.. Voisi ehkä ryhdistäytyä ;)

    VastaaPoista
  2. Reetta: Juuripa näin! :) Mä en ainakaan jaksais sitä liimaa-leikkaa episodia. Noin se homma menee siististi ja näppärästi :) Mä oon taas lähes aina tehnyt noi albumit melkein yhdeltä istumalta valmiiks, niin ei jää roikkumaan. Se tietysti vaatii ajallista panostusta :)

    VastaaPoista
  3. Oi, ihana tuo! Pitäisi itsekkin jaksaa tuollaisia tehdä :)

    VastaaPoista
  4. E: Kiitos paljon! :) Kannattaa ihmeessö tehdä, se on tosi helppoa! Ja kivaa :)

    VastaaPoista
  5. Meilläkin on tehty yhdestä reissusta ja häistä kuvakirjat. Varmasti tulee seuraavastakin matkasta kirja! Meillä kyllä mies hoitaa sen puolen. Itse en jaksa niiden kanssa värkkäillä, vaikka hienoja ovatkin. Olen ollut tyytyväinen miehen aikaansaannoksiin. :P

    VastaaPoista
  6. JM: Ai teillä menee niinpäin :) Mäkin yritin saada poikaystävää osallistumaan, koska hänellä on yleensä hyviä ideoita, mutta sain sitten askarella ihan yksinäni :D

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit, piristit päivääni! :)