tiistai 24. tammikuuta 2012

Aina mukana.

Jo monen vuoden ajan minulla on aina kulkenut kalenteri mukanani. Siinä on yleensä tiivistettynä koko elämä, niin surulliselta kuin se kuulostaakin. Olen kalenterista todellakin riippuvainen ja siis nimenomaan paperisesta versiosta. Minulla ei ole hienoa älypuhelinta, jonka kalenteria käyttäisin. Töissä oli "pakko" opetella hieman käyttämään Outlookin-kalenteria, että työkaveritkin tiesivät missä menin. Ei ollut kyllä mun juttu sekään... 

 Vuosi 2007-2008 mentiin Nalle Puhin kanssa ja rakkauden kesä oli kuuma
Vuosi 2006-2007. Tuon reissun jälkeen tapasin poikaystävän. 
Vuosi 2004-2005, olin lukiossa tuolloin.

Mun kalenteri on aina sisällöltään kuin kaaos. Merkkaan sinne niin työt, koulujutut, to do-listat, lomat, treenit, synttärit, matkat ja siis kaiken. Toisaalta se on vähän kuin päiväkirjakin mulle. Voin helposti tsekata edellisen vuoden kalenterista, että mitäs tulikaan vappuna taas tehtyä...

Uuden kalenterin valitseminen se vasta aina vaikeaa onkin! Vielä pari vuotta sitten käytin sellaista opiskelijoille tehtyä kalenteria, joka kesti elokuusta elokuuhun, mutta nyttemmin olen aikuistunut. Nykyään eletään tammikuusta tammikuuhun. Kalenterissa tärkeää on niin sen koko, ulkoasu kuin kirjoitustilan riittävyyskin. Ja siinä pitää olla ehdottomasti kierteet, että kirjoittaminen sujuu helposti!

 Vuosi 2009-2010
 Kaikkia löytöjä sitä tekeekin kalenterin välistä...
 Vuosi 2008-2009. Selkeästi yliopiston ensimmäinen syksy.


Tällä hetkellä mukanani kulkee mustaa nahkaa oleva A5-kokoinen kalenteri, jossa on viikkonäkymä, suht runsaalla kirjoitustilalla varustettuna! Tykkään!  

7 kommenttia:

  1. kalenteriaddikti, myönnetäään!
    mutta oon kyllä tainnu hävittää vanhimpia jo, välillä oikein harmittanut kun muistanut jonkun jutun jonka olis halunnut sieltä lukea :((

    mä kirjotan kans omaani KAIKEN! :D

    VastaaPoista
  2. Haha. Kiva tietää, että joku muukin on extra tarkka kalenterin suhteen. =D Itse rakastan juuri noita samoja sivuja, eli kunnolla kirjoitustilaa sivun ylälaidasta alas asti. En ole voinut ostaa vielä uutta kalenteria, koska en ole löytänyt yhtä mukavaa, kun haluaisin nyt aavistuksen pienemmän versionm mutta ei ole kuin jättimäisiä ja mini-versioita.

    VastaaPoista
  3. Olen ihan samaa mieltä siitä, että oikea kalenteri voittaa kaikenmaailman puhelimien kalenterit ja muut. On jotenkin mukavaa, kun voi omin käsin kirjoitella menonsa erivärisillä kynillä :)
    Mäkin olen säilyttänyt kaikki vanhat kalenterit ja niihin on tosiaan tullut silloin tällöin palattua, jos on ollut esim. epäselvyyksiä, että milloin joku asia tapahtuikaan tai jotain. Todistusaineistoa siis! :D

    VastaaPoista
  4. Tämä nörde voisi sanoa, ettette ole vain käyttäneet hyvää kalenteria. ;) Heheh. Selväähän se on, että yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta. Mulle se vuosikymmenen paperikalenterinkäyttö oli aina opettelua ja tuskaa. Ei sitä muistanut katsoa, kaikki oli sotkussa. Eli joka tapauksessa mentiin muistin varassa. Nyt mä (me) oon käyttäny reilun vuoden Googlen kalenteria - ihan supernäppärää! Samaan kalenteriin päivittyy suoraa A:n kalenteri, sekä koneen että puhelimen työpöydällä on pikkuruutu, joka ilmoittaa tulevista tapahtumista ja ponnahdusikkunat muistuttavat. Lisäksi kalenteri toimii täysin automaattisesti koneen ja puhelimen välillä. Ennen älypuhelinaikaa en käyttänyt minäkään puhelimen kalenteria, mutta tää on mainio. Vain parempaa To Do -listaa kaipaisin.

    Tulipa mainospuhe. Mutta mähän olenkin tällainen Googlefani. :D

    VastaaPoista
  5. Minna: Hahaa, me ollaan kyllä ihan sielunsisaria kun kaikki asiat tuntuvat menevän yhteen :D Oon mäkin joitain kalentereita hävittänyt, mutta kyllä ainakin viimeisten viiden vuoden kalenterit löytyy :)

    RagDoll: Ei ole helppoa juu kalenterin löytäminen! :D Mäkin vietin siellä hyllyllä hyvän tovin, kunnes poikaystävä löysi tuon sitten mulle ja sano että tämän otat :D

    Hanna: Eriväriset kynät ja etenkin yliviivaustussit on jotain ihan parasta kalenterin täyttämisessä :D Ja muutenkin se plärääminen, päivien laskeminen johonkin tiettyyn kivaan juttuun. Kyllä näitä riittää.. :P

    Marika: Kiva kuulla muunkinlaisia juttuja! :) Ehkä mutkin saadaan vielä joskus käännytettyä? :D Sitten ainakin kun paperi loppuu maailmasta, haha. Toi Googlen kalenteri kuulostaa kyllä tosi näppärältä ainakin siinä mielessä, että siihen saisi tosiaan myös toisenkin puolison menot yms. Harmi vaan, että mä oon niin old school ettei mulla ole kännykässä edes nettiä :D

    VastaaPoista
  6. Äh, miks en ite oo säilönyt vanhoja kalentereita? Vois helposti tutkailla, et mitä kaikkea sitä on tullut viime vuosina puuhattua.

    VastaaPoista
  7. Anna: Se on kieltämättä aika koukuttavaa! :) Mutta eihän ole koskaan liian myöhäistä aloittaa! :)

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit, piristit päivääni! :)