perjantai 9. joulukuuta 2011

Suoraan kampaajalta!

Jos olin eilen uusiin kynsiini enemmän kuin tyytyväinen, niin tänään en kyllä ollut yhtään tyytyväinen kun tulin kampaajalta :( Kiukututti ja harmitti. Kotimatkalla hain kaupasta lonkeron ja sipsipussin - ai miten niin lohtusyöjä?!

Kävin tänään siis uudella kampaajalla, Vantaalla ja se oli erehdys. Minusta tuntui siltä kun hän ei olisi kuunnellut toiveitani lainkaan. Ja muutenkin hän sanoi tyyliin vain päivää ja se oli siinä. Ihmeen kylmää touhua. Mutta niin..pyysin tosiaan vaaleaa tukkaa, siiis _selvästi_ vaaleampaa kuin tämä nykyiseni (tässä kuva miltä suunnilleen näytti aiemmin) ja sanoin, että tukasta ei saisi tulla missään nimessä kellertävä, vaan ennemmin kylmän sävyinen. Eihän hän vaivautunut näyttämään minulle edes värikarttaa, sekoitti värin omasta päästään..jepjep. 


Niin arvatkaa vaan, että onko minulla nyt keltainen tukka ja näytän siltä kun en olisi käynytkään kampaajalla. Argh. Kiukku kuohahtaa taas! En tiedä yhtään mitä tekisin, toisaalta tekisi mieli varata uusi aika (eri paikkaan, sanomattakin selvää), mutta toisaalta ei huvittaisi maksaa taas lisähintaa. Äiti oli sitä mieltä, että tämä tukka on ihan ok. Tosin äitin kuuluukin olla sitä mieltä. 

Kampaaja oli tosiaan sitä mieltä, ettei tukkaani voisi kerralla vaalentaa enempää. Ymmärtäisin sen ehkä, jos alkuvärini olisi ollut musta, mutta kun se oli valmiiksi vaalea. Ei ummarra. Mitä teen, nielenkö vaan pettymykseni vai voisikohan joku kampaaja loihtia minulle unelmieni tukan? 

Edit: Soitin äsken mun kynsientekijälle (hän on kampaaja myös) ihan itku kurkussa ja sanoin että toinen kampaaja pilas mun tukan. Hän lupasi auttaa minua heti maanantaina, ihanaa! Häneen voin ainakin luottaa :) Ehkä tämä tästä! Huh, mikä kaaos tästäkin tuli...

16 kommenttia:

  1. Koita ihmeessä päästä johonkin toiselle kampaajalle. Kyllähän noille siun hiuksille pystyy jotakin tekemään. Eikä ole kyllä ollut kyseinen kampaaja ihan ajan tasalla! Yleensä kotikonstein tulee kellertävä, mutta kyllä kampaamoaineilla pitäisi saada hiukan eri lopputulos aikaan! Olen kerran itsekin ollut samassa tilanteessa ja tosissaan ketutti! Sittemmin olen onneksi löytänyt luottokampaajan, jonka kanssa synkkaa täydellisesti. Tsemppiä! :)
    -MaRi-

    VastaaPoista
  2. Mari: Kiitos kommentistasi! :) Ei ollut joo kampaaja ihan ajantasalla. Tosin tuo kuva vielä hieman vääristää väriä, ei se oikeasti ole ihan noin paha, mutta en ole kuitenkaan tyytyväinen. Kai se pitää vaan mennä uudestaan kampaajalle :)

    VastaaPoista
  3. Kannattaa kokeilla Lorealin hopeashamppoota. Sillä saattaa saada tuota kellertävyyttä pois. Ainakin minulla se toimii loistavasti. =)

    Soitin ystävälleni, joka on parturikampaaja ja hän sanoi, että voit hyvin vaatia rahojasi takaisin, tai uutta värjäystä. =) Itse voin suositella lämpimästi Salon klipsiä, Hakaniemessä, jos mietit jotain luotettavaa kampaamoa.

    VastaaPoista
  4. RagDoll: Kiitos sinä ihana pieni! <3 Oot aina niin auttavainen! Ehkä mun pitäis sitten kokeilla tuota hopea shampoota. Tosin varasin jo vähän varmuuden vuoksi ensi viikolle uuden ajan, Salon Klipsiin, tosin en Hakikseen kun se on mun vinkkelistä niin kaukana. Salon Klipsit on kyllä aina olleet hyviä paikkoja :)

    VastaaPoista
  5. Voi ei.. Sanoitko kampaajalle mitään? Toki ymmärrän, että siinä tilanteessa on niin pettynyt ja kiukussa, ettei saa sanotuksi mitään.. Nimimerkillä usein kiskaissut pipon syvälle päähänsä, jotta kehtaa mennä kotiin. Ja tästä syystä en käynytkään kampaajalla puoleentoista vuoteen. Mä onnekseni löysin täältä vihdoin loistokampaajan, toivottavasti säkin löydät sen hyvän vakkarin!

    Mä en ole koskaan blondannut enkä tiedä vaalennuksista tai hopeashampoista kummemmin, mutta siskoni teki just sen, että värjäsi mustasta todella kylmäksi blondiksi. Siis oikeasti valkoinen, joka taittaa sinihopeaan. Ja oli onnistunut ihan yhdellä käynnillä. :)

    VastaaPoista
  6. Kannattaa tosiaan kokeilla sitä hopeashampoota. Tehokkaimmin se taittaa, jos laittaa ihan kuivaan tukkaan ja antaa olla hetken päässä. Mielestäni oikein hyvä tuote on myös Fudgen Whiter shade of pale, se taitaa olla jo jonkinlainen kevytväri, mutta isommassa tuubissa, josta riittää moneen käyttökertaan.

    Edelliseen kommenttiin liittyen: olen tosi kateellinen niille, joilla hiukset vaalenevat noin helposti. Itsellänikään ei ole tummat hiukset, mutta vaalennettaessa lopputulos on aina vähän lämmin, ja kylmän vaaleana pitäminen vaatii aikamoista kikkailua. :(

    VastaaPoista
  7. Mulla on käytössä Lorealin hopeashampoo ja KC:n colourmask silver ja molemmista oon kovasti tykännyt :) Auttaa saamaan kellertävyyttä pois.

    VastaaPoista
  8. Marika: En sanonut :( Liian hyvät käytöstavat tai jotain. En vain saanut sanaa suustani kun olin niin pettynyt. No sitä vähän mäkin, että kyllä nyt ainakin vaaleasta lähtötilanteesta pitäisi saada kylmäblondi, jos mustastakin saa. Ehkä tuolla kampaajalla ei ollut sitten innostusta tehdä mitään :(

    Tuulia: Kiitos ihana sinulle vinkeistä! :) Täytyy heti tänään kyllä käydä ostamassa tuota hopea shampoota kun olette sitä kaikki niin kehuneet :) Ehkä tämä tästä vielä! Mikäköhän siinäkin muuten on että se hiusten pitäminen kylmänsävyisenä on niin hankalaa..

    Suvi: Joo tuota Lorealia käyn kyllä tänään ehdottomasti hakemassa. Ja jos sekään ei auta niin maanantaina minulla on sitten aika toiselle kampaajalle :)

    VastaaPoista
  9. Olipas tosi tökeröä käytöstä siltä kampaajalta! :( Voi harmi, ihan suututtaa tollanen... mutta kyllä siellä toisessa kampaamossa varmasti osataan pelastaa vielä tilanne, joten ei hätää! Mä oon käyny jo varmaan 6 vuotta samalla kampaajalla, koska oon löytäny niin hyvän kampaajan, että haluan aina pelata varman päälle.

    VastaaPoista
  10. Hanna: No niinpä! Jaksaa vieläkin suututtaa. Kiva maksaa nyt sitten ylimääräistä. Tosin kokeilen ensin sitä hopea shampoota..Kai munkin pitäis löytää joku luottokampaaja. Mulla oli kesällä jo yks hyvä (just valmistunut ja huolellinen) mutta sekin sitten katosi. :(

    VastaaPoista
  11. Voi kääääk! Eihän tuo varsinaisesti edes vaalentunut.. :o Luulisi tosiaan että sinun hiuksista saisi kerta käsittelyllä yllättävänkin vaaleat.. Kun alkutilanne ei ole tosiaan kovin tumma! Tai ainakin selkeästi vaalemammat! :D Minä olisin kieltäynyt varmaan maksamasta.. tai ainakin vaatinut alennusta!

    No mutta ihanaa että sait heti uuden korjailuajan.. vaikuttaa hyvältä tyypiltä :)

    Tiedän miltä susta tuntuu itsekin hiusten kanssa kriiseilleenä, en ikinä unohda kun se yks värjäs vaaleanruskean sijaan lähes mustaksi ja leikkasi siistimisen sijaan miltein 20cm pituutta pois.. se jos joku oli EMÄMUNAUS!! :D Onneksi sen jälkeen on ollut hyvä onni :) Kuten aivan varmasti sinullakin!

    VastaaPoista
  12. Minna: No niinpä! Mun mielestä toi tukka näyttää siltä kun en olisi edes kampaajalla käynyt. Toivottavasti nyt maanantaina saisin hyvän tukan ja rauhan! :) Oon aina ihmetellyt tyyppejä, jotka tulevat kampaajalta pettyneenä, mutta nyt kyllä voin ymmärtää niin hyvin. Se pettymyksen määrä oli niin valtava...

    VastaaPoista
  13. Ku sulla on ollu vaaleet hiukset aiemmin, muttei kuitenkaan blondit ja haluat vaalentaa ne, lopputulos on aina keltainen, riippumatta kampaajasta.

    VastaaPoista
  14. Anonyymi: Et kuitenkaan uskaltanut kertoa tuota omalla nimelläsi? :) Lähinnä tässä mättää se, että jos ja kun kampaaja tiesi ettei lopputulos tulisi olemaan sitä mitä halusin, niin miksei hän voinut kertoa sitä? Kiva antaa asiakkaan luulla jotain ihan muuta.

    VastaaPoista
  15. Huh, olipa ärsyttävä kampaamoreissu! Mun mielestä olisit voinut soittaa sinne missä kävit ja vaatia rahat takaisin tai uusintäkäsittelyn.

    VastaaPoista
  16. Miss M: Niin oli juu! Niin mun olis varmaan pitänytkin tehdä, mutta en ainakaan missään nimessä haluaisi sen saman kampaajan käsittelyyn :( Ehkä helpompi mennä vaan suoraan luotettavan ihmisen käsiin ja niellä pettymys :)

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit, piristit päivääni! :)