sunnuntai 9. lokakuuta 2011

3 vuotta.

Heippa kaikki!

Olen Vito ja täytän tänään 3 vuotta. En ole siis enää mikään lapsi! Ajattelin kertoa teille hieman itsestäni, sillä tiedä että ainakin mummi siellä ruudun toisella puolella fanittaa minua :)

Olen siis syntynyt vuonna 2008 Tampereen seudulla ja sieltä muutin sitten äidin ja isän luokse Tuusulaan. Äiti oli aina halunnut Bokserin kaverikseen, joten isäni sitten hommasi minut hänelle. Olen aika pieni Bokseriksi, itse asiassa olin pentueeni pienin ja välillä olenkin ollut jopa alipainoinen. 

 Vito sisaruksineen.

Pentuna kävin myös pentukoulun, joka oli siitä ihan mukava juttu että silloin äti aina tunki tunnin ajan makkaraa suuhuni. Välillä minua ei kyllä oikein innostanut opiskella, vaan kiinnostuin enemmän lattialla olevista hämähäkeistä. Kehityin kuitenkin kurssilla huimasti ja nyt olenkin ihan mallikelpoinen.


Olen siis seurakoira. Tykkään kun minua paijataan, halitaan ja pusitaan. Osaan myös vaatia sitä! Luonteeseeni kuuluu, että jos saan rakkautta, niin annan sitä takaisin kaksinverroin. Kun meille tulee vieraita, niin minun kuuluisi olla heti ensimmäisenä vastaanottomassa heitä, mutta nyt äiti on kehittänyt jonkun typerän jutun, että minun pitää odottaa omalla paikallani, kunnes vieraat saavat ulkovaatteet päältään. Kärsivälisyys ei ole kyllä sitten yhtään minun juttuni! Sen sijaan pallot ovat! Oi voi, kuinka rakastankaan niitä! Olen kerran pitänyt sellaista jopa lapsenani. Paras pallo on ehdottomasti isän Rukalta tuoma tuliaispallo. Teen mitä vain saadakseni sen pallon! 


Voisin kertoa teille hieman äidistäni. Siis ihmisäidistäni. Meillä on äidin kanssa vähän sellainen viharakkaus-suhde. Välillä rakastetaan toisiamme lujaa ja äiti syöttää herkkuja 24/7. Välillä äiti on kyllä aika kova komentamaan ja voin kertoa, että hänellä on myös aika kimeä ääni. Ei saisi olla sohvalla, tassut pitäisi kuivata kun tullaan ulkoa, ei saisi kerjätä tai kuolata eikä ainakaan leikkiä frisbeellä sisällä. Aika idioottimaisia sääntöjä. Silti äiti pitää minusta hyvää huolta! Hän on yleensä se joka ruokkii minut, pesee ja huolehtii lääkärissäkäynneistä. Hän ottaa minut usein myös autoilemaan ja käydään myös moikkaamassa isovanhempiani ja isoisovanhempiani.  


Isäni taas. Hän on aivan eri maata kuin äitini. Uskokaa pois! Isäni on rento. Kun äiti on mennyt nukkumaan, niin isä huutaa minut sohvalle vierelleen. Hän myös sallii sen, että sisällä pelataan palloa ja heitellään frisbeetä. Usein saadaan kyllä molemmat tästä huutoa. Isäni pitää myös puoliani kun äiti komentaa minua. Ja kun äiti ei huomaa, niin käydään isän kanssa syömässä jääkaapilla makkaraa, tiedättekö sellaista kunnon lenkkimakkaraa! Kai meitä yhdistää isän kanssa tamperelaisuus - ollaan hitaita tajuamaan asioita ja tykätään mustastamakkarasta. Talvisin käydään isän kanssa pellolla, saan juosta ja kirmata vapaana, kun isä luottaa siihen että tulen takaisin hänen luokseen. Toisin kuin äiti :) Siitä en tosin tykännyt kesällä, kun isä yritti opettaa minua uimaan ja heitti minut keskelle järveä. Mökötin hänelle hetken aikaa. Mutta kyllä se mökötys helposti unohtuu pääsee isän kanssa saunaan ylälauteille. Olen kova tyttö saunomaan! Käydään usein isän kanssa myös mökillä ja silloin saan matkustaa etupenkillä - aika rentoa!  


Terveisin, Vito

10 kommenttia:

  1. Voi iiiihana! =D Tulen ja vien tuon söpöliinin teiltä. ;) Paljon rapsutuksia Vitolle.

    VastaaPoista
  2. apuaaaa! :D vähän tää oli ihana!

    paljon rapsutuksia synttärisankarille <3

    VastaaPoista
  3. No voi juku mikä suloisuus! :)

    VastaaPoista
  4. RagDoll: Kiitos Viton puolesta! :) Eikä mun vauvaa saa viedä! :D

    Minna: Hih, kiitos! :) Kiitos myös rapsutuksista <3 Täytyy rapsutella neitiä hyvä tovi sitten kun se kotiutuu mökiltä :)

    Maarit: Hih kiitos sullekin! :P

    VastaaPoista
  5. Voi miten ihana teksti! Isot synttärionnittelut Vitolle! :)

    VastaaPoista
  6. Hanna: Vito kiittää! :) Sä sitten selvisit sieltä mereltä ja myrskyistä hengissä, hyvä juttu! :) Matkajuttuja odotellessa ;)

    VastaaPoista
  7. Ihana juttu! :D Ja valloittava koiruli! terkuin uudehko lukija ;)

    VastaaPoista
  8. Mabn: Kiitos kaunis! :) Kiva saada mukaan uusia lukijoita! :)

    VastaaPoista
  9. Ihanainen Vito. :) Kuulostaa hyvin läheiseltä sukulaiselta meidän Pusulle! ;) Pentueensa pienin ja sitä on edelleen, keskittymiskyky ja kärsivällisyys todella vähäistä.. :D

    VastaaPoista
  10. Marika: Kiitos! :) Teidän Pusu on kyllä kanssa aivan hurmaava tapaus, käyn aina ihailemassa sen kuvia sun blogista :)

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit, piristit päivääni! :)