keskiviikko 13. heinäkuuta 2011

Uusi kaveri.

Tämä bloggaaja sattui eilen saamaan uuden kaverin - blogiinkin liittyen! En osannut kyllä yhtään odottaa moista, sillä meilläpäin ei ole ollut minkäänlaista puhetta uudesta kaverista. Ihan yllätys tämä, ihana yllätys! 


Poikaystävä oli nimittäin mennyt ostamaan meille uuden kameran - järjestelmäkameran. Oli kyllä pienoinen yllätys kun astuin työhuoneeseen ja bongasin kameran jalustan päältä edellisestä poikkeavan kameran! 


Kamera on merkiltään Nikon. Uusi merkkituttavuus samalla myös, sillä entinen kameramme oli Canon. Kyllä nyt riittää loppukesäksi opeteltavaa ja aionkin opetella ahkerasti käyttämään tuota kameraa, sillä mielestäni järkkäri menee täysin hukkaan, jos käyttää aina vain automaattiasetuksia. Mutta malttia, jos kuvien laatu ei heti huomenna ole parempi ;) Tilasin kyllä jo isäni opastamaan minua viikonloppuna, joten eiköhän se tästä!

Nyt saa sitten toivottavasti ihania lomakuvia Gambiassakin. Siis jos nyt päädytään ottamaan tuo kamera sinne mukaan. Vanhaa kameraa ei ainakaan oteta, sillä se menee myyntiin ja pääsee toivottavasti hyvään kotiin :)

8 kommenttia:

  1. Onnea uutukaisesta! :) Ja siinä tosiaan onkin opettelemista, jos on Canonia tottunut käyttämään ja siirtyy Nikoniin. Mulle lyötiin kerran käteen Nikonin järkkäri ohjeistuksena "ota muutama kuva", samalla mut esiteltiin kuvattaville erään projektin kuvaajana (eli että pitäisi taitoakin löytyä..). Arvaa vain, tuliko siitä yhtään mitään, Nikonissa kun kaikki toimi ihan eri tavoin, jopa päin vastoin kuin Canonissa. Todella vakuuttava olin varmasti. :D

    VastaaPoista
  2. Marika: Kiitos :) Mulla on tosin se hyvä "etu" että käytin suurimmaks osaks tossa Canonissa automaattiasetuksia. Voin nyt lähteä puhtaalta pöydältä ton Nikonin kanssa :) Aika kiva tilanne sulla ollut sitten, mä olisin tuskin selvinnyt!

    VastaaPoista
  3. Oooh, vähän siistii! Mä olen ostellut joskus valokuvaus lehtiä, niissä opetetaan mukavan yksinkertaisesti kuvausjuttuja, miten pitää kameraa säätää että saa tausta hienosti blurrattua jne...annetaan kaikki arvot sun muut valmiiksi. Suosittelen.

    VastaaPoista
  4. Coco: On siistii joo kun ehtis vielä opetella! :) Oi mäkin haluisin opetella ton blurrauksen, tykkään semmosista kuvista paljon! Kiitos vinkistä! :)

    VastaaPoista
  5. Onnittelut uusille kameran omistajille :)

    VastaaPoista
  6. Miss M: Kiitos! (: Sillä tulee kyllä niin hianoja kuvia!

    VastaaPoista
  7. Voi miten kiva ylläri! :) Hih, mulle kävi ihan samoin kuin Marikalle - eräissä rippijuhlissa mulle iskettiin Nikon käteen "kun sä nyt ainakin osaat kuvata hyvin". Tutkin kameraa hetken ja totesin että nyt ei ihan onnistu ja laitoin kameran eteenpäin "kun pitää tuota tyttöä vahtia niin en ehdi oikein kuvata". :D

    VastaaPoista
  8. Tuulia: Se oli juu kiva ylläri :) On ollut jo paljon iloa! Mä teen just tota samaa joka juhlissa poikaystävälle koska hän osaa kuvata niin paljon paremmin kuin minä. :D Tosin kai sitä pitäisi harjoitella sillä eihän sitä muuten ainakaan opi!

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit, piristit päivääni! :)