torstai 9. kesäkuuta 2011

Pari nappia päivässä.

Viime kuussa kirjoittelin uudesta evässuosikistani eli mantelileipäsistä. Pari viikkoa tulikin syötyä niitä päivittäin töissä ja yllätyin kuinka hyvin nälkä pysyi poissa. En kuitenkaan halua kyllästyä totaalisesti leipäsiin, joten kehittelin toisenkin suht terveellisen evään. Eikös se niin mene, että pari nappia päivässä pitää lääkärin loitolla? :)


Uusi suosikkini on nimittäin joko saaristolaisnapit tai ruisnapit yhdistettynä kalaan - joko graaviin tai kylmäsavustettuun. Ihan sairaan hyvää, ei voi edes kuvailla! Ja ruisleipä on vatsalle hyväksi ja kala nyt on aina terveellistä :) Noi napit ovat muutenkin tosi kätevän kokoisia, toimivat hyvin myös väli-tai iltapaloina! Niihin meinaa vaan tulla himo! Poikaystävä ei oikein tykännyt noista saaristolaisnapeista, sillä ne ovat makeita verrattuna normaaliin ruisleipään, mutta mulle ne kyllä maistuivat. 


Voin kertoa, että useampikin on töissä tauolla kuolannut mun kalavoileipiä :)

4 kommenttia:

  1. Jossain näin laskettuna mantelileivän kalorimäärän. Se oli moninkertainen ihan perus ruisleipään verrattuna, joten ei ihmekään, että nälkä pysyy hyvin poissa. :)

    VastaaPoista
  2. Marika: Varmasti on joo moninkertainen, varsinkin jos siihen laittaa kananmunaa ja juustoa lisäksi :)

    VastaaPoista
  3. Nuo pienet ruisnapit on vielä tosi esteettisiä illanistujaistarjottavia! :) Pitääkin käydä hakemassa pussi varastoon...

    VastaaPoista
  4. Maija: Joo sitähän ne ovat ehdottomasti :) Itse saatan laittaa niitä tarjolle valmistujaisissani salaatin kera :)

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit, piristit päivääni! :)