sunnuntai 24. huhtikuuta 2011

3/4

Aijai, kolme viikkoa takana ja yksi edessä! Näin se homma etenee! Ei vaan..ei ole kyllä nyt edennyt kovinkaan hyvin. En ole silti vieläkään repsahtanut, mutta eipä ole kaukanut ollut sekään. Arvatkaa pari kertaa, kuinka vaikeaa on pääsiäispöydässä kieltäytyä herkuista tai suklaamunista, joita äiti oli ostanut kaikille? Tai kahvipöydässä, kun tarjolla olisi vaniljadonitseja ja pullaa. Kyllä on Nannaa koeteltu näin pääsiäisenä, mutta onneksi se alkaa olla kohta ohi. Onneksi vain siis herkkujen suhteen. 



Tällä kolmannella viikolla olen syönyt ylipäätään paljon vähemmän kuin edellisillä viikoilla. Tai ainakin siltä se on tuntunut. Jos on ollut nälkä, niin sen tyydyttämiseenkin on riittänyt vain pieni määrä ruokaa. Paras juttu tässä herkuttomassa huhtikuussa on kuitenkin tainnut olla se, että olen saanut muutettua hieman suhdettani ruokaan. Tämä näkyy esim. siinä, että usein töissä lounastauoilla olen himoinnut valmiita patonkeja yms. ja sitten minulla onkin ollut vain puuropussi mukana. Sen sijaan, että olisin käynyt ostamassa patongin, olen vain ajatellut että ihan yhtä hyvin se puurokin tyydyttää sen nälän. Syömiseni tarkoituksena onkin nykyään tyydyttää juurikin sitä nälkää eikä mielihaluja. Aika iso muutos ainakin itselle, etenkin kun olen ollut lähes koko elämäni ajan tunnesyöjä. Edelleen tulee tietysti niitä repsahduksia, jolloin se puuropussi vaihtuu valkoiseen leipään, mutta ihminenhän mäkin vain olen.. :)

Enää siis viikko! Voin kertoa, että haaveilen jo kovasti munkeista! :)

5 kommenttia:

  1. hienoaaaa :)
    mä en pystynyt tähän haasteeseen, mutta kyllä nyt alko vähän harmittaa että en yrittänyt enemmän, kuullostaa niin palkitsevalta :)

    VastaaPoista
  2. Minna: Kiitos kiitos! :) Onhan tämä tosiaan palkitsevaa, sitä ei voi kieltää, mutta nyt etenkin pääsiäisen aikaan on kyllä tehnyt enemmän kuin tiukkaa.. :D Houkutuksia on vähän liikaakin ympärillä..

    VastaaPoista
  3. Jeee! tosi hyvin olet pärjännyt :) mä otin kyllä suklaamunat iloisesti vastaan, mutta avaan ne sitten viikon päästä! Odotan jo niiiiin kovasti äidin tekemiä munkkeja :P

    VastaaPoista
  4. V: Kiitos paljon kehuista! :) En aio luovuttaa, vaikka on sekin pari kertaa käynyt mielessä. :D Mäkin otin talteen ne suklaamunat, tuolla pöydällä ne odottelee tämän viikon loppua.. :P

    VastaaPoista
  5. Mahtavaa! Sujui paremmin, kuin minulla.. ;)

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit, piristit päivääni! :)