maanantai 24. toukokuuta 2010

Eväät.

Nyt taas kun siirryin kokonaan tekemään kokopäivätöitä, niin samalla alkoi myös se joka iltainen eväiden teko. Että se osaakin olla välillä tuskaa! Tuskaa lisää myös se, ettei taukotilassamme ole lainkaan mikroa ja aina ei jaksa lähteä alakertaan lämmittämään ruokaa. Olisihan meillä toki myös työpaikkaruokala, mutta verrattuna normaaliin opiskelijaruokaan, on se työpaikan ruoka aika hintavaa. Ja kun syön kotona töiden jälkeen kuitenkin lämpimän ruuan, niin se saa riittää. Kaksi olisi liikaa...

Edellisinä kesinä minulla on ollut eväänä leipää ja jukurttia, mutta se on liian tuhtia jos katsoo kalori- ja sokerimääriä. Niinpä tänä kesänä olen yrittänyt siirtyä siihen, että aamupalaksi (klo 8) syön töissä lautasellisen puuroa ja juon kupin kahvia - niillä pärjää hyvin lounasaikaan asti. Tietysti tuon kahvi olisi hyvä jättää pois, mutta ilman sitä en kyllä pysyisi hereillä. Kello yhdentoista aikaan syön sitten yhden tai kaksi palaa leipää ja yhden Piltin. Kyllä vain! Ja kyllä, minua "kiusataan" vauvanruuista töissä, mutta se yksi purkki on juuri sopivan kokoinen eikä sisällä lainkaan sokeria. Syön siis niitä hedelmä- ja marjasoseita, en lämmitettäviä ruokia. Iltapäiväkahvilla (klo 13) minulla on sitten joskus banaani tai suklaapatukka, mutta yleensä juon vaan lasillisen vettä. Näillä siis mennään. 


Elovena omenakaneli puuro on ihan tajuttoman hyvää! Tietysti siihen on lisätty sokeria, mutta en pystyisi kuitenkaan syömään puuroa ihan ilman mitään, niin se on ihan sama onko siinä valmiiksi sokeria vai lisäänkö sitä itse. Kaloreita annoksessa on 120, jos jotain kiinnostaa. Pilteistä tuo päärynä on yksi lemppareistani, ihanan pehmeää! Siihen ei ole luonnollisestikaan lisätty mitään ei-luonnollista. 

Postauksen idea oli kuitenkin se, että olisi kiva tietää jos teillä lukijoilla olisi hyviä vinkkejä mitä ottaa evääksi töihin (ei mielellään siis mitään lämmitettävää). Salaatti olisi hyvä juttu eväänä, mutta ei sitäkään jaksa joka ilta tehdä...Kiisseliä tai vispuuroa voisi joskus kokeilla...Mutta ehdottakaapa te jotain, jos keksitte! :)  

8 kommenttia:

  1. Mulla on usein leipää+pilttiä tai kaupan tiskiltä edellisenä iltana ostettua salaattia ja pilttiä. Vispipuuro on myö superhelppo ja täyttävä lounas! :)

    VastaaPoista
  2. Protskuja olisi kans hyvä olla mukana joten rahka- tai raejuustopurkki olis hyvä lisä:) Hyvää ja helppoa:)
    Pähkinöitä on kans helppo ottaa töihin mukaan. Esim Cashew pähkinöitä..

    VastaaPoista
  3. Gemma,

    Kiva tietää, etten ole ainoa joka nauttii lounaaksi pilttejä. :D Sitä vispipuuroa pitäis kyllä nyt kokeilla!

    Mongusti,

    Mä en vaan pysty syömään (en siis saa alas) sitä maustamatonta rahkaa joten nyt ostin sitten raejuustoa. :) Pähkinöitäkin voisi opetella syömään - kiitos sulle vinkeistä kovasti! :)

    VastaaPoista
  4. Tortillan/rieskan sisään voi tehdä ns "voileivän"; salaattia,juustoa ja mistä nyt yleensä tykkää syödä.
    Sit rasvatonta rahkaa on 500g rasiassa ainakin prismassa ja lidlissä, joka on myös hyvää leivän kanssa. Ja erilaiset näkkärit on myös kivoja ja niitähän saa syödä kaksi yhden ruisleivän sijaan (painonvartijat).
    Jotkut juomajugurtit tai smoothiet ovat hyviä ja täyttäviä, riippuen tietenkin mistä ne tekee.
    Mutta se onkin ainainen ongelma mitä tekee ja ettei joka päivä olisi samanlaista, kun niihin tuppaa kyllästymään.
    Mutta kertoilehan mitä oot keksinyt, niin tulisi itsellekin uusia elämyksiä.
    Onnea ja iloa kokopäivätyöhön!
    -päivi-

    VastaaPoista
  5. Hih, maustamaton rahka on kyl kieltämättä hiukan hapanta:) Funlite mehutiiviste tekee siitä hiukan makeeta ilman ylimääräsiä sokereita:) Mun poikaystävä aina syö rahakan mehutiivisteen kera:)

    VastaaPoista
  6. Elämän Helmiä,

    Kiitos kovasti vinkeistäsi! Täytyypi kokeilla koska noissa eväissä on juurikin se, että niihin kyllästyy todella helposti! :D Smoothieta pitäisi kyllä jaksaa kokeilla ja näkkäriä ajattelin viedä töihin, niin sitä voi sitten pahimpaan nälkäänsä rouskutella siellä. :)

    Mongusti,

    Joo, mä en vaan saa alas sitä pelkiltään, yritetty on.. :( Joten suurkiitos vinkistä!! :)

    VastaaPoista
  7. Mäkin syön Pilttejä, ne on tosi hyviä ja ei oo turhia kaloreitakaan, niinkun sanoitkin :) Suosikit on persikka ja kuningatar, päärynää en oo vielä maistanu mutta nyt täytyykin maistaa kun suosittelit. Persikka piltti on hyvä myös makeen nälkään, eikä silti oo liian makea :)

    Joku valmissalaatti vois olla ihan hyvä eväs, kun nykyään sellasiakin saa kaupoista tuoreena :) raejuusto + ananas on kanssa hyvää eikä vaadi lämmitystä ja siinä tulee niitä proteiinejakin :) Ite oon joskus syöny myös tonnikalapurkin (tai siis sen sisällön) töissä evääksi, ei tartte lämmittää, on terveellistä ja pitää hyvin nälkää :) Lisäks nykyään on niitä maustettuja tonnikalojakin, ainakin se sitruunapippuritonnikala on tosi hyvää! Tietty kaikki ei tykkää syödä tonnikalaa kylmänä suoraan purkista..... :D

    VastaaPoista
  8. Anna,

    Kiitos sullekin kovasti vinkeistä! :) Sitä raejuustoa söin eilen töissä ja maistui pitkästä aikaa hyvältä! Tonnikalaa oon laittanut aina välillä kanan sijasta salaattiin, mutta ihan koko purkki pelkiltään ei mee kyllä alas. :D Mulle tulee siitä niin mieleen kissanruoka, hehe. :D

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit, piristit päivääni! :)