sunnuntai 21. helmikuuta 2010

Helposti valkoisempi hymy!

Fix me-postauksessa kerroin haluavani valkoisemman hymyn, kun kerran olen niistä raudoista eroon päässyt! Minulla ei kuitenkaan ole kiinnostusta tai rahaa mennä valkaisuttamaan hampaitani hammaslääkärille, joten kotikonstein on pärjättävä!

Joskus vuosia vuosia sitten tuli kokeiltua Denivit-hammastahnaa, joka siis valkaisee hampaita mutta siitä jäi niin karsea jälkimaku ja vihlonta suuhun, etten kyllä halua enää kokeilla kyseistä tuotetta. Joistakin blogeista olen lukenut myös Crest Whitestrips-liuskoista, mutta ne kuulostavat mun korviin erittäin hankalilta ja nekin saattavat kuulemma aiheuttaa vihlontaa. Liuskoja pitäisi kai muutenkin pitää koko yö ja luin joltain keskustelupalstalta, että liuskojen aiheuttama kova särky saattaa vaatia särkylääkettä. Ei siis kuulosta kovin hyvältä!

Joten päätin sitten sijoittaa vajaat neljä euroa valkoisempaan hymyyn ja testata Pepsodentin White Now-hammastahnaa. Onhan se aika hyvänhintaista verrattuna tavalliseen hammastahnaan, mutta itse olen ainakin ollut tyytyväinen. Ero ennen ja jälkeen hampaiden pesun ei ole järisyttävän suuri, mutta sen kuitenkin huomaa! Olin hieman skeptinen aluksi, että miten muka jo yhdellä harjauksella voi saada valkoisemmat hampaat, mutta kyllä sekin onnistuu..


White Now-hammastahnan teho perustuu nimittäin siniseen väriin, joka muodostaa hampaiden pinnalle kalvon, joka vähentää keltaisen värin tehoa. Eli toisin sanoen kyseessä on vähän kuin silmänkääntötemppu.. ;) Tämän takia White Now sopiikin myös kaikille ennakkoluuloisille, jotka tyyliin pelkäävät että hampaat syöpyvät suusta. Hammastahna sisältää myös fluoria, jos sitä hammastahnaltaan vaatii. 

Itse ainakin tykkään käyttää tahnaa ihan päivittäin - aamuin illoin. Tykkään hieman valkoisemmasta hymystäni paljon, sillä mielestäni hyvä hygienia vaatii myös hampaista huolehtimista. Mitään pahempaa ei voi olla kuin keltaiset hampaat ja muutenkin haiseva suu, ällöä! 

Kuva

4 kommenttia:

  1. Suosittelen apteekista saatavaa Yotuelia, on oikeasti tosi tehokas! Itse olin tuohon White Now'hun tosi pettynyt, ei vaikuttanut oikeasti valkaisevan ollenkaan.

    VastaaPoista
  2. Tui,

    Okei, täytyy pitää tuokin mielessä! :)

    VastaaPoista
  3. Mä oon käsittänyt, että tossa Pepsodent White Now-tahnassa se valkoisuuden vaikutelma säilyy hampaiden pesusta vain siihen asti, kun syö tai juo jotain, jolloin se liukenee. Mutta itse en kyllä tiedä kun en ole kokeillut, vois kyllä harkita. Valkoisemmat hampaat ois tosi jees :)

    VastaaPoista
  4. Hanna,

    Voi olla että toikin on totta. :) Mä en ole kiinnittänyt niin huomiota. Mutta jos noin on, niin sittenhän se on hyvä houkutin olla napostelematta koko ajan jotain.. ;)

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit, piristit päivääni! :)